Budowa Trasy W-Z

Remont i przebudowa trasy tramwajowej W-Z to jedna z największych inwestycji w Łodzi. Pomarańczowe i żółte kamizelki pracujących robotników widać praktycznie wszędzie. Pomiędzy aleją Kościuszki a Piotrkowską powstaje konstrukcja tunelu, która pozwoli przystąpić niedługo do budowy przystanku przesiadkowego Piotrkowska – Centrum. Budowane są kolejne ściany szczelinowe oraz betonowane kolejne fragmenty wykopu. Oczywiście w niedługim czasie trzeba będzie jeszcze wywieźć ziemię z wykopu. To pozwoli rozpocząć prace przy płycie dennej, na której zostanie wybudowana jezdnia. Powstał już też fragment nowego torowiska tramwajowego pomiędzy Łąkową a alej Włókniarzy. Jednak to nie koniec utrudnień.
Aktualnie budowany jest już nowy fragment torowiska od Centralu do skrzyżowania Piotrkowskiej z ulicami Żwirki i Wigury oraz okład torowy na tym skrzyżowaniu . Oprócz możliwości jazdy na wprost z północy na południe i z południa na północ, będzie można także skręcić tramwajem z ulicy Żwirki w lewo. Wkrótce ekipy budowlane powinny zająć kolejne fragmenty trasy W-Z – odcinek wschodni (Kilińskiego – Augustów) wraz z budową nowego torowiska w ulicy Rokicińskiej, alei Hetmańskiej i alei Ofiar Terroryzmu 11 września. Przy tej ostatniej ma powstać także nowa krańcówka tramwajowo-autobusowa.
Odcinek zachodni przebudowywany będzie od alei Włókniarzy do ulicy Popiełuszki. Na jego końcu powstanie także nowa krańcówka tramwajowo-autobusowa. Inwestycja ma zostać zakończona na jesieni 2015 roku. Wówczas pasażerowie będą mogli skorzystać m.in. z przystanków przesiadkowych na Retkini czy w rejonie stadionu na Widzewie. MPK Łódź stara się również o zakup 22 niskopodłogowych tramwajów do obsługi wyremontowanej trasy.
© fot.Marcin Jurkiewicz
tekst: Daniel Siwak